.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.
Lilypie
Laman Blog iMan ini aku buat sebab senang nak asingkan post aku dan dia. Nanti bercampur pening kepala. Apapun aku masih lagi membina laman anak aku ni. But post seperti biasa kalau ada eh. Yang penting banyak lagi gambar atau cerita tentang iMan kat sini nanti.

Wednesday, July 1, 2009

Usia kandungan 3 bulan


Hari ni Jumaat,29 November 2008. Usia kandungan ketika ini dah lebih dari 3 bulan. Alhamdulillah. Gambar inik diambil sewaktu kami dalam perjalanan menuju ke tempat kerja (aku ambil & hantar wife ke tempat kerja, itulah salah satu rutin harian aku)

Tadi wife menyatakan kakinya lenguh-lenguh.Agaknya simptom biasa. Aku urut je kakinya. Perut pulak macam senak. Samalah kot. Aku tau sikit sikit je. Banyak membaca daripada internet. Wife aku pun ada subscibe kat satu website. Website tu akan email setiap minggu usia kandungan. Perkembangan yang sepatutnya berlaku, penjagaan ibu dan bayi, pemakanan dan senaman ringan. Baguslah. Kami pun bukan ada pengalaman penuh dalam hal ni. Cari sendiri je!

Selera isteri kurang sedikit minggu ni. Dia dah start makan ubat (Iron, Vitamin B complex dan acid folic) Hari tu Doktor advice untuk stop dulu takut ada alahan. SO far dia baru makan sejak semalam, itupun time nak tidur je. Loyanya juga dah berkurangan.

Lagi satu, dia teringin sangat nak tengok cerita 'Selamat Pagi Cinta'. Hmm..aku bukan apa, bukan taknak pergi, tapi hormati mak Abg. Yus (abang ipar) yang baru meninggal semalam. Tak elok rasanya bersuka-suka. Next time ye sayang. Lagipun Pengarah cerita tu, Norliana Shamsudin, adalah jiran aku di Yong Peng. Mana tau dapat DVD free. Hik hik hik. Rezeki budak tu..anak murid mak tu..kan mak?

Itu sahaja perkembangan setakat ni.



0 comments: