.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.
Lilypie
Laman Blog iMan ini aku buat sebab senang nak asingkan post aku dan dia. Nanti bercampur pening kepala. Apapun aku masih lagi membina laman anak aku ni. But post seperti biasa kalau ada eh. Yang penting banyak lagi gambar atau cerita tentang iMan kat sini nanti.

Wednesday, July 1, 2009

Empat bulan..aku bersyukur

Alhamdulillah..sedar tak sedar usia kandungan sudah lebih 4 bulan. Setakat ini wife dah takde loya-loya. Makan ubat yang Doktor berikan je. Aku takut nak beli vitamin tambahan yang lain sebab wife aku mungkin tak serasi. Aku percayakan Doktor yang merawat wife aku. Tapi mungkin nanti aku akan cuba cari makanan tambahan macam air soya bean ke..apa-apalah untuk membantu proses pertumbuhan dan perkembangan kandungan. Setahu aku waktu ni adalah waktu perkembangan otak dan anggota badan baby. So aku nak dia jadi pandai dan kuat dalam perut mama dia tu.

Cuma dalam dua minggu kebelakangan ni, wife selalu mengadu sakit perut dan hari tu bleeding lagi. Aku risau gak.tapi mungkin 'dia' saja nak test kami. Bila scan takde apa-apa. InsyaAllah..baby akan sihat. Doakanlah semua.

Wife masih lagi tinggal di rumah mertua aku (mak dia la) di Gelang Patah. Secara tak langsung aku jadi 'bujang' sementara. Niat hati tahun baru ni nak bawak dia balik tapi memandangkan keadaannya yang bleeding hari tu aku tangguhkan dulu niat aku. Mak dia mesti tak bagi juga. Takpelah berkorban apa saja.

Aku selalu gak nak main-main dengan baby dalam perut tu. Wife kata kadang-kadang dia gerak-gerak. Tapi bila aku pegang, cium ..... senyap je. Agaknya sebab aku jarang jumpa..tu yang dia tak nak layan aku. Takpe. Dah besar sikit nanti mesti aku boleh main wrestling dengan dia (kalau lelaki lah) kalau perempuan aku ajak main masak-masak. Hahahahaha



0 comments: