.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.
Lilypie
Laman Blog iMan ini aku buat sebab senang nak asingkan post aku dan dia. Nanti bercampur pening kepala. Apapun aku masih lagi membina laman anak aku ni. But post seperti biasa kalau ada eh. Yang penting banyak lagi gambar atau cerita tentang iMan kat sini nanti.

Wednesday, July 1, 2009

Nak makan buah delima

"B, nanti cari buah delima eh!", aku dapat message.

Hmmm..mana aku nak cari buah delima ni. Kalau nak dengar lagu kumpulan The Lima, boleh gak aku nyanyi. Tapi nak cari buah delima. Walaupun aku pernah dengar nama buah tu. Melihatnya jarang sekali. Inikan pula nak cari. Aku mesti usahakan sesuatu..

Hari tu hari Jumaat. Masa nak sembahyang Jumaat aku bagitau member satu ofis, Shaiful..mana nak cari buah delima bro?

Lalu dia menyarankan lepas sembahyang kita gi cari kat area Taman Perling sebab kawasan tu ramai cina. Apa plak kaitannya? Dia kata orang Cina tanam untuk mendapat tuah. Lalu dari satu rumah ke satu rumah kami mencari. Rumah pertama milik orang Singapore. Berdasarkan no plat keretanya la. Aku tekan loceng. dekat 5 kali..tak ada yang menyahut. Padahal pintu terbuka. Tiba-tiba aku tengok dah tertutup pintunya. Hmmm..payah gak ni mentaliti orang. Tapi apa nak buat.

Banyak gaklah rumah Cina yang tanam buah tu. Tapi semua kedekut. Asal tekan loceng je tak nak bukak. Agaknya diaorang ingat kami Salesman jual barang kot memandangkan kami memakai pakaian kerja yang agak formal. Akhirnya setelah dekat 5 buah rumah. Kami berjaya menemui. Itupun ada sebiji je. Bolehlah. Uncle tu kata diaorang tak makan pun buah tu. Aku cakap untuk wife tengah pregnant. Baik hati dia.Orang Johor. Agaknya dia pun faham. Thank you uncle. Buat pengetahuan semua buahnya macam ni la..





Tapi itu gambar aku amik kat internet. Buah yang sebenar takdelah merah macam tu. Susah nak makan buah ni sebenarnya. Bijinya banyak. Isi sikit je.

Tapi bila aku sampai rumah, wife terus meluru kat aku minta kopekkan buah tu. Dia makan macam tak pernah jumpa. Terus minum airnya. Pelahap betul. Aku rasa ini memang betul mengidam. Sebab sebelum ni dia mintak-mintak je. Tapi takdelah bila dapat berkelakuan macam ni. hehehehehe. sorry sayang.Bocor rahsia.



0 comments: