.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.
Lilypie
Laman Blog iMan ini aku buat sebab senang nak asingkan post aku dan dia. Nanti bercampur pening kepala. Apapun aku masih lagi membina laman anak aku ni. But post seperti biasa kalau ada eh. Yang penting banyak lagi gambar atau cerita tentang iMan kat sini nanti.

Wednesday, July 1, 2009

Stay satu minggu di rumah sendiri

Wife menyatakan yang dia nak stay satu minggu kat umah sendiri di Lima Kedai. Aku on je. Takkan nak kata takleh pulak. Maka berhentilah aktiviti malam aku bersama member baik aku, Nazri (kami selalu kuar sama, berbual-bual, gosip dan berbincang mengenai cara meningkatkan sales jualan rumah) kebeulan dia juga di Dveloper UMLand, Johor Bahru.

Masuk ni dah hari ke dua. Hari pertama semalam aku bercuti. So dapatlah luangkan masa dengan dia. Gi bawak jalan-jalan ke Angsana (jalan je..gaji lambat lagi) survey barang-barang baby. Senang sikit nanti. Dah tau nak beli kat mana. Dia nak makan nasi ayam penyet lak. Nasib baik ada jual kat Bestmart, Nusa Bistari.

Tapi hari ini Sayang aku mengadu sakit-sakit perut. Dah tu nangis pulak. Hmm...cengeng gak wife aku ni. Penat kot. Dia baru je masak mee hailam untuk kami berdua. Arif belum balik lagi. Masih bercuti kerana operation hari tu. Aku pun ada tolong gak tau. Jangan ingat aku duduk je.

"Kenapa Sayang?", aku usap perutnya.

"Entahla..baby ni tak bergerakpun hai ni.selalu dia tendang-tendang", matanya dah bergenang.

"La..Baby bukan macam masa dah lahir.asyik nak gerak je..dia penat kot", aku cuba tenangkan dia.

Sebenarnya aku dah lapar nak makan mee tu. Tapi dia sakit perut. Takkan aku kejam sangat nak makan dulu sementara dia kesakitan. Aku pun usap-usap perut sambil baca-baca apa yang patut. Kadang-kadang kena cakap-cakap dengan baby. Dia dah boleh rasa getaran suara kita.

"Jangan takutkan mama ye sayang..Kesian dia.Gerakla sikit"

Setelah 15 minit wife rasa ada gerakan. Senyum sikit dia. Barulah dia selera makan. Aku pun apa lagi..MELANTAKLAH!! HAHAAHA



1 comments:

aziz said...

nak minum jus delima 100% asli hubungi sy 0199311274 http://ajih83.pomepureasia.com