.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.
Lilypie
Laman Blog iMan ini aku buat sebab senang nak asingkan post aku dan dia. Nanti bercampur pening kepala. Apapun aku masih lagi membina laman anak aku ni. But post seperti biasa kalau ada eh. Yang penting banyak lagi gambar atau cerita tentang iMan kat sini nanti.

Wednesday, July 1, 2009

Batuk teruk dan demam minggu ini

Sejak hari Isnin, wife rasa tak sedap badan. Bawaklah ke Klinik di Gelang Patah. Doktor cakap dia demam.sikit jelah. Tapi bagi panadol & antibiotik. Sebenarnya wife fobia gak nak makan ubat-ubat tu. Ada orang kata tak boleh. Bahaya. Jadi aku suarakan pada Doktor dan dia mengesahkan ubat yang diberi tidak begitu kuat sampai membahayakan. Okeylah..

Sampai malam tadi..kira-kira pukul 3 pagi..aku dikejutkan dengan batuk teruk daripada wife aku. Macam orang tua je batuknya. Dalam mamai-mamai aku suruh dia minum air masak dan aku urut-urut dadanya. Sedar tak sedar aku tertidur. Tapi seingat aku memang tak pernah aku dengar batukan macam tu dari dia. Kesian Sayang aku. Aku pun takut nak belikan ubat batuk..lagi bahaya. Demamnya pun mungkin daripada kesan sakit gigi yang berlubang tu. InsyaAllah Sayang, masuk usia kandungan 5 bulan kita gi tampal gigi tu.

Tadi, 18 Januari 2009 pukul 1.32pm wife message menyatakan nampak ada something tersembul dekat perutnya (mungkin kaki, tangan atau kepala baby). Kedudukan statik. Sebelum ni tak pernah macam tu. Mungkin dah lagi membesar dan yang penting walaupun kandungan baru berusia 4 bulan lebih..baby bijak bertindak balas dengan persekitaran luar. Bila bising je dia mulalah bergerak-gerak. Aku kalau nak kacau-kacau atau main-main dengan dia nanti aku tekapkan telinga aku kat perut. Lepas bagi salam, aku try dengar..kalau ada bunyi bising (macam pergerakan) yang kuat maknanya dia tak tidurla..(rasanya la hehehe) So aku teruskan bercakap dan bacakan ayat-ayat Al Quran. Walaupun aku tak nampak.tapi aku tau dia pun dah mula kenal aku sabagai Papa dia. Insya Allah sayang..kita jumpa ye nanti bulan enam. Jangan nakal-nakal..nanti Mummy sakit.



0 comments: