.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.
Lilypie
Laman Blog iMan ini aku buat sebab senang nak asingkan post aku dan dia. Nanti bercampur pening kepala. Apapun aku masih lagi membina laman anak aku ni. But post seperti biasa kalau ada eh. Yang penting banyak lagi gambar atau cerita tentang iMan kat sini nanti.

Wednesday, July 1, 2009

Nampak dah bentuk baby!!

Pagi-pagi lagi dalam pukul 7.15pm aku dah sampai Hospital Kerajaan Gelang Patah. Cute je bini aku pakai baju ngandung warna putih. Tak sempat nak amik gambar lak. nantilah.suruh dia pakai lagi. hahaha.

Rutin medical check up untuk 'Buku Merah'. Bagi yang pernah pregnant taulah. So far report biasa je. Cuma aku tak paham kenapa tekanan darah dan timbangan badan ada masalah. Tekanan darah turun dan berat cuma 41kg. Hmmmm...takkanlah!

Selepas tu terus ke Restoran di Nusa Perintis, makan jap la. Wife aku makan nasi lemak ayam. aku roti telur je. x berapa selera nak makan.

Dalam pukul 10.00 kami tiba di Hospital Pakar Puteri, Johor Bahru. Hari ni satu hari medical check up je. Sampai sana, Kak Long & Abg. Yus ada kat sana. Rupanya K.Long pun check up. Tak tau lak sakit apa.Lama gaklah tunggu. Aku biarkan wife aku duduk kat dalam klinik sementara aku berdiri di luar. Bila doktor panggil..Hmmmmm tak sabar aku nak tengok perkembangan baby.

"Wah..comelnya dia pakai baju tu!", ucapan pertama seorang Doktor yang cuba bermain psikologi kepada pesakit. Kena amik hati beb!!

Maka kami hanya tersenyum. Wife terus baring untuk scan.

Dan inilah hasilnya....



Cuba tengok betul-betul.Ada dua gambar yang sama sebenarnya. Satu clear sikit lah. Nampakkan??? Hehehe.Alhamdulilah. Aku nampak dengan jelas kepala, mulur, hidung, badan, tangan dan kaki. Tapi Doktor kata panjangnya baru 7cm dan berat berapa gram ntah. Kecik lagi rupanya. Excited seh! Masa mula-mula tekan untuk scan, baby macam melompat. Terkejut agaknya. Kami nampak dia bergerak. Ya Allah..best betul perasaan aku masa tuh. Terima Kasih Allah! terima kasih Sayang! Kita sama-sama doa biar semuanya selamat. Tak sabar nak main usik-usik, usap-usap perut Sayang lepas nih...hehehehe



0 comments: