.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.
Lilypie
Laman Blog iMan ini aku buat sebab senang nak asingkan post aku dan dia. Nanti bercampur pening kepala. Apapun aku masih lagi membina laman anak aku ni. But post seperti biasa kalau ada eh. Yang penting banyak lagi gambar atau cerita tentang iMan kat sini nanti.

Wednesday, July 1, 2009

Keturunan aku akan berkembang..

Hmm..lama gak tak update.Semalam 13 Januari 2009, Selasa pagi-pagi kami dah keluar rumah. Lebih kurang pukul 6.40 pagi. Nak tau gi mana? nak gi bawak 'Mamy' baru ni ke Klinik Pergigian Kerajaan di Jalan Mahmudiah, Johor Bahru. Dah dekat 3 hari dia mengadu sakit gigi. Rupanya gigi belakang dah berlubang. Sian dia. Orang pregnant kalau sakit gigi bahaya gak. Tapi x tau ble cek atau pun tak.

Tengah jalan, boleh jem pula. Sabar je la. Kami berhenti sarapan di Jalan Sungai Chat dekat dengan Dataran JB. Last sekali sampai klinik pukul 7.45 pagi.Nasib baik tak ramai. Memang tak pernah gi sini pun. Tunggu punya tunggu samapai lah turn dia.No .1006. Tapi tak sampai 15 minit dah kuar. Aik..kata tampal gigi.

"Dr. kata tak boleh dulu. sebab lubang dah dalam. Nanti kena nerve (saraf) lagi susah", kata wife aku.

Kena datang bila kandungan usia 5 bulan. La..lagi 3 minggu gak. Sian isteri aku. Boleh ke dia tanggung sakit tu???? MC pun tak dapat. Macamana ek..last-last gi scan je la perut. Nanti boleh tau perkembangan walaupun agak lama tak gi scan. Boleh dapat MC lagi (kes malas keje ni)aku memang cuti hari semalam.

Balik umah aku masakkan bubur special untuk wife. Pandailah sikit. Ala bubur je.

Kami ke Klinik Perbidanan Tan di Tun Aminah pukul 6 petang. Masa scan aku tanya doktor, laki ke pempuan. (tak sabar nak tau). lepas doktor belek-belek, walaupun masa tu kedudukan baby meniarap.Akhirnya.........

LELAKI !!!!!!!

Alhamdulillah..kalau betul lelaki,aku suka. Tapi tak kisah pun. Janji baby sihat. Wife pun tersenyum. Ye lah.. di kalangan sepupu dan keluarga ipar, semua anak sulungnya PEREMPUAN, kalau betul lelaki..maka anak kami akan jadi LELAKI pertama dalam keluarga (macam akulah anak sulung lelaki).

Malam sebelum tidur, aku pun usik-usik baby dalam perut. Maka setelah lama menunggu hari ni 14 Jan 2009 baby mula membalas bisikan aku dekat 10 kali. Jap jap gi tepi..jap jap gi tengah..SubhanAllah best betul perasaan aku. Lama aku tunggu. Bila aku panggil 'baby sayang...papa ni', dia menendang juring ( Budak silat Gayong tau la ) banyak kali kat muka aku. Hehehe best tul. Dia nak main ngan aku. Alhamdulillah.

"Ya Allah..Kau peliharalah isteriku serta kandungannya dan hindarkan daripada hasutan syaitan yang direjam.Amin"



0 comments: