.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.
Lilypie
Laman Blog iMan ini aku buat sebab senang nak asingkan post aku dan dia. Nanti bercampur pening kepala. Apapun aku masih lagi membina laman anak aku ni. But post seperti biasa kalau ada eh. Yang penting banyak lagi gambar atau cerita tentang iMan kat sini nanti.

Wednesday, July 1, 2009

Sebab adanya catatan semua ni

Ramai orang tanya aku kenapa aku tulis semua cerita dan perkembangan wife aku yang tengah pregnant. Mula-mula malas gak nak jawab. Tapi aku fikir baik aku bagitau sebabnya.

1.Sebab utama adalah kerana InsyaAllah..KAMI nak tunjukkan pada bakal anak kami nanti (bila dia besar)segala catatan ini padanya. Biar dia tahu segala usaha dan ikhtiar kami dalam membesarkan dia dari dalam kandungan sehingga dewasa. Biar dia tahu segala jerih yang kami lalui untuk melalui kehidupan ini. (poyo betul ayat!) dan biar dia tahu KAMI AMAT SAYANGKAN DIRINYA!! (sedih lak part ni). Dan InsyaAllah, dengan Camera Video Panasonic aku, aku akan ambil gambar dia dari lahir sehingga dia besar. Bukan setakat gambar statik sahaja. Baru dia tahu macamana dia dari bayi hingga dewasa.

2.Aku memang suka menulis dan menulis..dan menulis. Ini juga antara cara ibu bapa serta keluarga mengetahui perkembangan aku dan isteri. Kadang-kadang tak tercakap melalui telefon (maklumlah aku duk JB, family aku kat Yong Peng, Batu Pahat.

3.Tanda cinta dan sayang aku pada isteri dan anak-anak kelak. InsyaAlah, jika umur panjang, blog ini akan berterusan sampai bila-bila.



0 comments: